360°-fotografering

Genom att sätta ihop många stillbilder kan man skapa en så kallad 360°-bild av produkten vilket ger ett helhetsintryck av produktens alla sidor. En 360°-fotografering ger ytterligare en dimension till produkten och fungerar som ett komplement till en produktfotografering.

Begränsa inte din kund. Låt kunden själv bestämma vad den ska titta på.

Ge din kund mer av det den vill ha

En 360°-bild bjuder in till mer interaktion och kunden kan själv välja vad den vill titta på. Du kan dessutom locka till interaktion med särskilda funktioner din produkt har genom att sätta ut så kallade “hot spots”. Genom att zooma in på detaljnivå kan kunden dessutom se mindre delar på produkten, så som hur skruvar ser ut, kontakter och så vidare. Detta gör det möjligt för dig att styra riktningen kunden tar med din produkt.

Så går en 360° fotografering till

Produkten, oavsett om det är en stor soffa, en outfit på en modell eller en betydligt mindre produkt, ställs på en platta som snurrar runt sin egen axel samtidigt som en kamera tar bilder på produkten som långsamt snurrar. Dessa bilder sätts sedan ihop och skapar den rörliga bilden som visar upp produkten från alla vinklar. Genom att sätta ut “hot spots” kan du peka ut särskilda delar av produkten som kan vara extra intressanta för kunden, vilket ger kunden möjlighet att själv styra över sin upplevelse av din produkt. “Hot spots” innebär en automatisk inzoomning, eller en inzoomad bild i ett nytt fönster, för att tydliga, förstorade detaljer ska göras synliga.

Referenser

  • Vad kan vi hjälpa dig med?

    Vill du ha kontakt med oss omgående kan du alltid ringa till oss, annars håller vi stenkoll på vår inkorg där ditt meddelande landar om du använder vårt formulär.

    Hör av dig om du vill bolla idéer, fråga om specifika tjänster eller få tips om hur du på smidigast sätt löser dina produktfoton.